måndag 21 mars 2011

Vilken underbar vårdag det var…

..igår. Solen sken och den snö som fanns kvar smälte i bestämd takt. Jag kände mig igår riktigt sliten och bestämde mig för att ta en promenad runt sjön där jag bor. Bland en rad löpare, gångare och ankor började motivationen leta sig tillbaka. Det var en fröjd att se alla som sprang och det var en skön känsla att inse att jag skulle nog ha kunnat hänga med majoriteten av de som sprang. Med mig på den 50 minuter långa promenaden hade jag mina träningskläder. Med den återfunna motivationen stannade jag på vägen hem på gymmet och körde ett pass. På gymmet var det axlarna och tricepsen som fick bekänna färg och trots det fins vårvädret så fanns det en del tappra människor som hittat in till gymmet. Jag höjde vikterna, främst på axelövningarna, rakt igenom hela träningspasset. Efter träningspasset var jag ordentligt trött i musklerna.

Idag måndag har jag haft en vilodag från träningen då i stort sett hela kroppen innehar träningsvärk. Tanken är dock att jag ska ta mig ett löppass imorgon bitti.

Träna lugnt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar