tisdag 29 mars 2011

Vilken glädje!

Vilken glädje och vilken energi jag har haft idag. Jag vaknade dock upp ganska trött och fick kämpa lite för att ta mig ur sängen kvart i sex. Jag åt sedan en snabb frukost innan det bar iväg till gymmet. På schemat för dagens gympass stod bröst och mage. Det var idag första träningspasset efter min förkylning så jag tog det relativt lugnt. Det kändes ändå relativt bra under hela passet och det var med lätta steg jag sedan åkte till jobbet. Jag var på fortsatt gott humör på jobbet och tiden flöt på ovanligt fort. När jag kom hem satte jag mig framför datorn för att uppdatera bloggen samtidigt som jag lyssnade på The Offsprings. Samtidigt som jag lyssnade på musiken kände jag hur motivationen och energin ökade inombords. Jag bestämde mig, helt spontant, för att gå ut och springa.

Det var en helt enormt underbar känsla jag hade när jag gav mig iväg för mitt första utomhuspass under 2011. Det tog dock endast 42 sekunder innan jag fick håll :P Lyckligtvis försvann denna obekvämma känsla tämligen fort och jag kunde springa på som vanligt. Det var underbart att se alla människor som var ute och sprang. Det är också mycket motiverande att se dessa ryggtavlor framför sig, totalt sprang jag förbi 10 personer och var tyvärr tvungen att släppa tre löpare förbi mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar