lördag 19 mars 2011

Godisförbud

Jag har under de senaste veckorna känt ett stort sockerberoende, vilket har lett till att jag ätit godis eller någon kaka etc allt för ofta. Sockerberoendet har även påverkat mitt humör som gått väldigt mycket upp och ner. Kort sagt kan man säga att jag var glad när jag ätit godis och vice versa. Sockerberoendet och humörssvängningarna är inte bra för någon, varken för mig själv eller för någon i min omgivning. Detta kan lätt kollas upp genom att fråga min sambo..:)

Så för att undvika dessa problem har jag nu infört ett godisförbud, godisförbudet ska i första hand pågå till den tjugofemte juni. Sedan får en utvärdering ske om det är något jag saknat eller om det är något jag kan fortsätta med att leva utan. Min förhoppning med godisförbudet är att träningen ska få sig en skjuts i rätt riktning och att jag istället för att äta godis äter riktig mat som ger mig mer långsiktig energi.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar