lördag 19 mars 2011

Långpasset avklarat

Nu är jag precis hemkommen från ett 45 minuters långt löppass. Då det fortfarande är lite isigt utomhus så valde jag, trots det fina vädret, att gå till gymmet och springa på löpbandet. Tidigare idag skrev jag i bloggen att jag siktade på att springa i 40 minuter, men som jag skrev ovan så blev det istället 45 minuters löpning. Första halvtimmen kändes väldigt bra innan benen började sakta men säkert att krokna. Passets sista fem minuter kändes riktigt tunga, men det var med en bra känsla jag steg av löpbandet.

45 minuters löpning utgör årets längsta pass, i relation till hur lång tid det tar att springa ett maraton så är inte dagens 45 minuter så mycket att hänga i granen. Det var i alla fall ett steg på vägen. Efter stretching och en dusch begav jag mig hemåt, redan då kände jag hur stela benen hade (har) blivit. Jag har hunnit få i mig en tallrik gröt (havregrynsgröt med extra mycket fibrer) och tre skivor hemmagjort bröd. Jag känner mig dock väldigt trött och ska nu gå och vila lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar