söndag 13 februari 2011

Näringstips

Det har under många år debatterats om proteintillskottens vara eller icke vara. Idrottsutövare har blivit fällda för doping även att de inte haft en aning om vad de gjort. Jag tänkte med denna blogg dela med mig av ett drinktips som jag en gånmg fick. Det var för många år sedan som en gammal allsvensk fotbollsspelare lärde mig ett väldigt bra proteindrink tips. Receptet ser ut som följer:

1 dl havregryn
2 dl mjölk
1 ägg
1 banan

Jag har vid ett flertalet tillfällen testat ovanstående recept och jag tycker den smakar bra och ger en bra blandning av protein och kolhydrater. Om man vill få till lite sötare smak så kan man lägga till lite oboy i mixern. Smaklig måltid!!

Ps Dagens träningsdos blev fylld av ett pass på gymmet, där axlar och triceps var i fokus. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar